Cursus Lupko Ellen

Persbericht van de Bibliotheek:

De succesvolle schrijver Lupko Ellen geeft een cursus proza schrijven in de Centrale Bibliotheek. De cursus bestaat uit 7 lessen en start op donderdag 18 april om 19.30 uur.



De cursus van De Schrijfunie van de Volksuniversiteit Groningen bestaat vooral uit praktische lessen. Aan de orde komen vragen als hoe laat ik mijn hoofdpersoon van de keuken naar de kamer lopen, hoe zorg ik ervoor dat de lezer mij gelooft en wat doe ik als ik vast kom te zitten? De cursisten krijgen schrijfopdrachten die tijdens de les worden besproken.

Bij het schrijven van proza zijn veel dingen van belang. Niet alleen het verhaal zelf maar ook de schrijver zelf is belangrijk. Wat is zijn of haar karakter en hoe groot het doorzettingsvermogen? Voor wat betreft het verhaal, bouw je dat planmatig op of laat je je verrassen door je creativiteit? Zijn er schrijfwetten die kunnen helpen?

Lupko Ellen

Lupko Ellen debuteerde als schrijver in 2006 met Moddergraf, in 2009 gevolgd door Wraaktocht. In januari 2011 verscheen de succesvolle thriller Herenboer . De drie boeken vormen samen een trilogie met Ludde Menkema in de hoofdrol. Komend najaar verschijnt een nieuwe roman.

Aanmelden

De cursus begint op donderdag 18 april om 19.30 uur in de Centrale Bibliotheek, Oude Boteringestraat 18. De cursus bestaat uit 7 lessen van 3 uur. De prijs bedraagt € 147,-. Aanmelden kan op www.vugroningen.nl. Telefonisch reserveren kan ook: T (050) 312 65 55.

(einde persbericht)

De nieuwe roman van Lupko Ellen gaat Nachtengel heten en verschijnt eind mei. Hopelijk is het tegen die tijd een beetje voorjaar...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten