Boekpresentatie 2 delen Hendrik de Vries-reeks

Uitgeverij Passage geeft graag ruimte aan fris literair talent. Vandaar dat de Hendrik de Vries-reeks ook zo mooi bij de uitgeverij past. Hierin zijn opgenomen de werken van de literaire winnaars van het Hendrik de Vries-stipendium. Met Marcella Veldthuis en Joost Oomen zijn twee mooie talenten bekroond. Dat vond ik meteen al, en ik heb met bijzonder veel plezier samengewerkt met hen aan hun beider resultaat: Hybris respectievelijk De stort. Nu kan iedereen de kwaliteiten beoordelen.
Het stipendium is een prijs van de gemeente Groningen, maar afgelopen zaterdag was burgemeester noch wethouder aanwezig om de boeken aan de laureaten uit te reiken. De uitgever mocht het zelf doen. Het werd evenwel een mooi feestje, daar in het CBK. Mede dankzij de hoge opkomst.

Gelukkig stuurde Klaas A. Mulder me nog deze foto:


Zelf had ik nog gelegenheid van achter uit de zaal een foto te maken van de band van Joost Oomen


en zag ik dat mensen nog tijdens het programma al gretig in de boeken gingen bladeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten