Eerste foto's Eindejaarsshow

Het was een probeersel, die Eindejaarsshow van afgelopen vrijdag, maar wat een succes. En dat zeg ik niet, zo complimenteerde iedereen me na afloop. In een later blog kom ik er nog wel eens inhoudelijk op terug. Eerst meer eens de foto. Eerder plaatste Klaas A. Mulder al een prachtige serie van de literaire avond in Het Paleis, vanaf Terschelling mailde Erik van den Broek me deze al even vreugdevolle reeks:


 In de rij voor een drankje. Herken vriendinnen van Renée Luth, Klaas Swaak en Ruurd de Boer


Lupko Ellen opende de avond met een passage uit Herenboer en een onthulling (maar daarover later meer)


Marcel de Jong legt een en ander uit over zijn roman Geen les meer alvorens een fragment te lezen


Paul Gellings heeft een mooie rustige, haast muzikale wijze van voorlezen


Presentatrice Cunera van Selm bleek de perfecte keuze om de avond in goede banen te leiden. Ze heeft oprechte interesse voor de optredende schrijvers


Anneke Claus liet zich vergezellen door muzikant Kasper van Hoek, die werkt me zelfgebouwde snaarinstrumenten.


Hier doet Meindert Talma een gedicht / nummer waarvan hij zelf zei dat het een mislukking was. De rest van zijn optreden was dat allerminst.


Voor de pauze hadden Herman Sandman en Douwe van der Bijl (in de schaduw) nog een verrassing voor mij als uitgever in petto. Ik kreeg een prachtig kunstwerk namens alle auteurs en andere medewerkers van Uitgeverij Passage (waarover later meer)


Ik was verrast, en zo te zien ook wel wat beduusd


Waarna het pauze was en er weer een rij voor de bar ontstond. Ditmaal was Ruurd de Boer er kennelijk snel bij. En vooraan met fototoestel staat Jos Jorritsma, van wie ik nog meer foto's én een filmpje verwacht.


Drukte bij de boekenstand (de lange man in het midden is de bekende cultuurminnaar Klaas A. Mulder, terwijl Eric Bos nieuwsgierig in de nieuwe folder van Uitgeverij Passage bladert)


Na de pauze wist Renée Luth menig toehoorden en zichzelf te imponeren. 'Kennelijk ben ik beter voor grote zalen dan in intieme settings', was haar commentaar


Cunera van Selma interviewt Bill Mensema


Eigenlijk wil Bill Mensema niet meer optreden, maar hij gaf me toch een performance. Wacht maar tot je het filmpje ziet


Ook goed voor vrolijkheid is Herman Sandman, die zijn humoristische verhaal over zijn connecties met het Duits (en Engels) voorlas


Als geen ander kon afsluiter Rosa Timmer het publiek een vrolijk slot bieden.

2 opmerkingen:

  1. Anton,
    Dat ziet er allemaal heel gezellig uit, heb heel wat gemist zo te zien! Maar daarover later meer. ;-) Gefeliciteerd met dit succes, dubbel en dwars verdiend!
    gr., peter van rees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. P.S.

    En ik heb natuurlijk een boek gekocht (met korting).

    Dank voor de leuke avond.

    BeantwoordenVerwijderen