Beursbezoek

Minstens twintig keer heb ik er zelf als exposant gestaan, maar de laatste jaren niet meer. Toch blijft het een prachtige boekenbeurs. Dus nu ik voor sociale afspraken gister toch in Amsterdam was, was het mooi eens een bezoek te brengen aan de Beurs voor Kleine Uitgevers in Paradiso.


Heerlijk om nu zelfs eens rustig en ongedwongen langs de stand te kunnen dwalen. Uitgeverij Passage heeft er zeventien keer gestaan, daarvoor stond ik er ook al een paar keer met uitgeverij Xeno. Nu eindelijk eens de tijd rustig met mensen te praten en mooie boeken te bekijken. De honeurs vanuit Groningen worden inmiddels waargenomen door uitgeverij Monnier.



Om te beginnen maar eens aan het folders verzamelen geweest, waarbij opviel dat slecht een kleine minderheid van de aanwezige uitgevers een eigen folder heeft.


Mooie boeken zien maakt kooplustig. Ik kwam met vier boeken thuis. Vanaf linksboven: Het tijdschrift De god van Nederland dat ik kocht bij de niet zo kleine collega-uitgever Vic van de Reijt; Souvenir, waar ik voor viel omdat het een erg grappig afstudeerproject over het fenomeen souvenir lijkt; Het verloren huis, een merkwaardigerwijs in eigen beheer gemaakt boek van biograaf Nico Keunig waarin hij vertelt over zijn bezoeken aan schrijvershuizen; en Rockfiles 1980-2000, de verzamelde inteviews met foto's van Ann Bouwma en Roy Tee, die het boek zelf bij de ingang verkochten met de mededeling dat alle artiesten in Paradiso hadden opgetreden. Ik kocht het ter inspiratie voor eigen rockboekplannen.

Voor wie weer boek bij Uitgeverij Passage wil kopen: komende zondag sta ik in het boekencafé in de Erlenmeyerzaal tijdens de Culturele Zondag. Met aanbiedingen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten