Bij Dwdd

Uiteindelijk ging het hier om:



Meindert Talma werd kort door Mathijs van Nieuwkerk geïnterviewd over zijn boek en cd Kelderkoorts en speelde daarna een minuut van het nummer 'Crucifix'.

Maar daar zat natuurlijk heel wat om heen en ging heel wat aan vooraf. Ik vond het aardig om er zelf ook even bij te zijn, bijvoorbeeld ook om die enthousiaste boekhandelaren van het maandelijkse boekenpanel even de hand te kunnen schudden. Backstage (of eigenlijk: bóven de studio) troffen alle gasten aan De Wereld Draait Door en hun (beperkte) aanhang elkaar. Zo kon ook deze foto van Meindert en zijn muzikanten gemaakt worden:


In het programma werden de muzikanten niet genoemd, maar hier staan dus van links naar rechts: Anne Soldaat, Jeroen Kleijn, Meindert Talma en Reyer Zwart.

Vlak voor aanvang van het programma werden de mensen van backstage naar beneden geroepen. Voor mij was nog een zitplaats op en balkon, zodat dit mijn uitzicht werd:


Maar ik werd natuurlijk wel blij als ik op Matthijs inzoomde...


Al viel het op tv niet op dat Kelderkoorts de hele uitzending voor de neus van de presentator lag.


Na afloop snel naar de studiovloer om Meindert Talma te complimenteren met zijn optreden. Intussen waren de camera's al naar de buren gereden (Pauw & Witteman), zat het publiek in de bar en werd de studio opgeruimd.

De Vara heeft nog een filmpje gemaakt. Al je thuis naar de reclame zit te kijken, mag de band het nummer voelledig spelen en dat zet de Vara dan weer op de site: http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/302882

Geen opmerkingen:

Een reactie posten