Twee delen Mijn Streek

'Mijn Streek' is de populaire reeks verhalen in Dagblad van het Noorden en Leeuwarder Courant met wandel- en fietsroutes in Groningen, Friesland en Drenthe. Deze reeks is nu al tweemaal gebundeld in een bijzonder fraai uitgegeven boek, compleet met boeiende achtergrondinformatie over het landschap (deel 1) of de geschiedenis (deel 2). Alle routes zijn uitgezet door Paul Straatsma, die ook de verhalen schreef.

In beide gevallen gaat het om mooi vormgegeven boeken (door Ruurd de Boer): groot oblong formaat, prachtige foto's (van Jan Zeeman), luxe papier, geheel in kleur en gebonden in hardcover. De boeken zijn te mooi om op je wandel- en fietstochten door het Noorden mee te nemen. Op pagina 2 vind je daarom een handige tool om de routes te downloaden.

Mijn Streek en Mijn Streek Historisch: te koop in de boekhandel en via onze website.


Hier vind je het overzicht van de routes van Mijn Streek

Momenteel zijn beide kranten bezig met een derde reeks 'Mijn Streek'. Waarschijnlijk komt daar na afloop van die reeks (over twee jaar) weer een boek van. Intussen vormen deze twee boeken een uniek overzicht van zestig mooie streken in het noorden van het land. Daarom zijn deze boeken ook ideaal als cadeau of relatiegeschenk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten