Vervolg op Mijn Streek

Twee jaar gelden verscheen het boek Mijn Streek, een prachtige verzameling wandelingen en fietstochten door dertig verschillenden landschappen in Groningen, Friesland en Drenthe. Het was een bundeling van eerder in Dagblad van het Noorden én Leeuwarder Courant verschenen artikelen, nu samengebracht in een zeer fraai uitgevoerd boek.

Het boek vond zijn weg naar gretige lezers, fietsers en wandelaars. Omdat de serie zo'n succes was besloten de kranten er een vervolg aan te geven. Ditmaal zocht auteur Paul Straatsma contact met historische verenigingen in het hele Noorden. Die vertelden hem over bijzonder interessante voorvallen uit de geschiedenis van hun streek. Stuk voor stuk betreft het hier verhalen waarvan in het landschap de sporen nog te zien zijn. Straatsma ontwierp dan ook bij elk onderwerp weer een wandel- of fietstocht.

Weer dertig van deze boeiende wandelingen en fietstochten worden nu verzameld in het vervolg op Mijn Streek. Net als vorige keer tien uit Friesland, tien uit Groningen en tien uit Drenthe. Dat tweede deel gaat Mijn Streek Historisch heten en verschijnt eind deze maand.


Op 31 mei is er in het gevangenismuseum in Veenhuizen voor abonnees van Dagblad van het Noorden en Leeuwarder Courant de Mijn Streek Dag. Daar wordt dan het nieuwe boek gepresenteerd. Meld je snel aan, want er zijn maar 200 plekken (en de vorige keer was het al weken van te voren uitverkocht).

Voor de lezers van beide kranten is er nog meer mooi nieuws: zij komen in aanmerkingen voor korting op Mijn Streek Historisch. Binnenkort in de kranten meer over deze lezersactie. Die actie zal overigens via de boekhandel lopen. En daar ligt vanaf 1 juni het boek natuurlijk gewoon voor iedereen te koop.

Mijn Streek Historisch vertelt boeiende verhalen uit de geschiedenis van het Noorden. En je kunt alles met eigen ogen gaan bekijken.

Lees hier welke routes het betreft: http://boterdiep117.blogspot.nl/2017/05/wandelen-fietsen-in-het-noorden.html?m=1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten