Meindert Talma bij DWDD

In opdracht van het tv-programma Andere Tijden Sport maakte Meindert Talma een lied over Atje Keulen-Deelstra. Bezoekers van de literaire avonden in de Kroeg van Klaas hebben het al kunnen horen. Komende zondag wordt die aflevering uitgezonden. Vanavond is er een voorproefje in De Wereld Draait Door. Samen met een gelegenheidsband zal Meindert daar een minuut van het lied ten gehore brengen.

Op Facebook kondigt Talma dit aldus aan:

Op de 3e achtereenvolgende ijsvrij-dag van de dochters mag ik vanavond in DWDD een lied zingen over de beste Nederlandse schaatster uit de 20e eeuw: 'Heya Atsje', dat ik maakte in opdracht van Andere Tijden Sport voor hun docu komende zondag over Atje Keulen-Deelstra. Ik kreeg dit gistermiddag om 17 uur te horen en omdat Jan Pier Brands en Janke Brands helaas door drukke werkzaamheden verhinderd zijn, ben ik tot laat in de avond (met hulp van Ferry Roseboom en vooral Adriaan ...Pels) bezig geweest om een band en koor bijeen te trommelen, want ook het christelijk zangkoor De Blide Stimmen uit Drachtstercompagnie is er vanavond niet bij vanwege een breeduit gedragen angst voor glibberpartijen op de weg. Die zoektocht viel niet mee, want veel muzikanten en zangers konden niet, waren ziek of bleken inmiddels overleden, maar gelukkig kan ik vanavond in DWDD de volgende band presenteren: Op gitaar mijn drummer Alco Pater, die gelukkig dus ook kan gitaarspelen. Op bas: Diets Dijkstra en op drums: Kees Schaper (en niet Kees Schraper zoals ik verkeerd had meegekregen). Als koor hebben we ondermeer: Irene Wiersma, Klaske Oenema, Otto Wichers (mits zijn keelontsteking niet is verergerd), Marc van der Holst, Yorick van Norden, en Koen en Paul van de formatie Dandelion. Dus ga maar even kijken vanavond hoe dat gaat uitpakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten