Teksten Marcel Hensema gebundeld


Vanwege het grote succes van zijn voorstellingen Mijn Ede, Mijn Tweede en Mijn Vrede bundelt Marcel Hensema de teksten van die theaterstukken in een boek. Dat boek ligt volgende week in de boekhandel.
Met de voorstellingen Mijn Ede, Mijn Tweede en Mijn Vrede trok de bekende acteur Marcel Hensema volle zalen door het hele land, van kroegen op het Groninger platteland tot in Carré.  De voorstellingen zijn gebaseerd op Groningse verhalen, van hemzelf en van anderen. Die verhalen raken de toeschouwers, vanwege een mix van melancholie en humor. Rond de kerst speelt Hensema met Mijn Vrede nog tweemaal in Martiniplaza (kaarten nog verkrijgbaar).
De teksten van deze drie succesvolle voorstellingen (geschreven door Rik van den Bos) worden nu verzameld in een boek door Uitgeverij Passage uitgebracht als Groningse Theatertrilogie. Om dicht bij de sfeer van de voorstellingen te blijven zijn de teksten in een eigen bedachte variant van het Gronings, maar dat maakt ze wel zo leesbaar.

Op dinsdag 27 november om 16.00 uur krijgt commissaris van de Koning René Paas het eerste exemplaar uitgereikt van de Groningse acteur. De boekpresentatie vindt plaats in de werkplaats van Theater de Machinefabriek, daar waar het allemaal begon…

Vanaf 28 november ligt Marcel Hensema: Mijn Ede, Mijn Tweede, Mijn Vrede - Een Groningse theatertrilogie in de boekwinkel. Lezers van het Dagblad van het Noorden vinden een lezersactie in hun krant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten